Wat aandacht krijgt groeit.
Je gedachten zijn de magneet en Concentratie en Verlangen zijn de stroom die deze magneet voorziet van kracht. Hoe groter de concentratie rond een bepaald onderwerp, hoe krachtiger de magneet wordt. Hoe dieper het verlangen is, hoe groter het effect van de magneet wordt….
Wat aandacht krijgt groeit.
Je gedachten zijn de magneet en Concentratie en Verlangen zijn de stroom die deze magneet voorziet van kracht. Hoe groter de concentratie rond een bepaald onderwerp, hoe krachtiger de magneet wordt. Hoe dieper het verlangen is, hoe groter het effect van de magneet wordt. En dan is de Wil nog niet eens ingezet. Die voorziet de magneet van superkracht.
Ons leven is geen vastgelegd rollenspel, wij bepalen voor een belangrijk deel hoe onze leefomstandigheden zijn of zullen worden. Wat een ongelofelijk geweldig instrument staat ons ter beschikking.
Veel mensen volgen, zonder daar verder over na te denken, hun dagelijkse leefpatronen en wanneer de verplichtingen zijn afgerond, zakken ze op de bank, om een keus te maken uit het TV menu van die dag.
Een willekeurig avondje televisie: vermiste(1) ouders en vermiste(2) kinderen, ruziënde (3) familieleden, failliete (4)-, zieke (5)-, kibbelende (6)- en elkaar vermoordende (7)mensen, extreme(8) hersteloperaties, sport(9) (let op de gezichtsuitdrukkingen van spelers en publiek), politiedocu’s(10), politieseries(11), forensische misdaad(12)series, speciale eenheid (drugs-(13) onopgeloste zaken-(14) zeden(15)misdrijven) series, gedramatiseerde oorlogs (16)actualiteit, leger(17)-series, oorlogs(18)historie, historisch oorlogs(19)materieel, sex(20), kook-, dieren(arts) programma’s, extreme woongemeenschappen, bruidsjurkdrama’s, interviews met vampiers, tienermoeders en onverantwoordelijke brokkenpiloten in het verkeer. Natuurlijk ook nieuws(21)-, actualiteit(22)- en informatieve babbelprogramma’s over klussen (mede mogelijk gemaakt door (reclame) winkels waar je de spullen kunt kopen).
Vraag: zien we op de tv wat er in de wereld gebeurt, of gebeurt in de wereld waar onze onbewuste gedachten heen worden geleid? Vrijwel alles wat je ziet en hoort wordt gemaakt vanwege reclame, want reclame levert veel geld op, waarmee programma’s worden gemaakt en waar bovendien veel winst mee wordt gemaakt.
Stel: een gemakpakjes-fabrikant heeft iets berekend waardoor hij meer winst kan maken op een bepaalde saus. Hij investeert in een reclame-plan en koopt Tijd in bij radio, tv, internet en Ruimte bij kranten, tijdschriften). Goed ingeroosterd en voorbereid wordt jij (consument) gedurende een bepaalde periode overspoeld met die saus: van kookprogramma tot hobbyblog, je komt deze saus werkelijk overal tegen. Het is de periode waarin de saus ‘gelanceerd’ wordt en de reclamecampagne richt zich op het verlangen en de aandacht (concentratie) van de consument.
Zodra er een reclameblok is verkocht moet er een programma bij worden georganiseerd, waardoor de aandacht (concentratie) van de kijker wordt vastgehouden, zodat er naar die reclame wordt gekeken.
Nu even òmdenken: het gaat hier niet om uw aandacht voor dat programma, maar om uw aandacht voor de reclame.
Daar zit je dan met limonade en borrelnootjes op de bank, klaar om je aandacht te schenken. Het reclameblok met de sausreclame, is inclusief jouw aandacht allang verkocht aan de sausmaker. Met een beetje geluk ga je die saus ook eens proberen (verlangen).
Wat creëren jouw aandacht (concentratie) en verlangen nog meer, behalve geld voor een ander?
Let nu op de getallen in de opsomming van de tv-programma’s hierboven.
Elk getal hoort bij een negatieve emotie: vermissing (angst), ruzie (agressie), geldproblemen (angst), ziekte (angst), moord(angst en agressie) en andere misdaden, oorlog (angst, agressie), drugsmisbruik (…), ongelukken, branden et cetera. Het zijn de onderwerpen die de meeste mensen juist proberen te vermijden!
Toch wordt door veel programma’s jouw aandacht op deze onderwerpen geconcentreerd. Kijk nu naar de maatschappij waarin wij leven, waar criminaliteit groeit (ondanks steeds grotere politie-inzet, overal camera’s, scherpere internationale wetgeving met steeds meer verboden).
Wat aandacht krijgt, groeit.
Zien we op de tv wat er in de wereld gebeurt, of gebeurt in de wereld waar onze onbewuste gedachten heen worden geleid en wat zich verder en verder vergroot?
Bewust leven vraagt veel aandacht en concentratie, omdat je er óók voor kunt kiezen om je leven zoveel mogelijk vrij te houden van zulke negatieve invloeden.
Helena